Fiecare afacere are nevoie de un site de promovare pentru a ajunge la cât mai mulți potențiali clienți. Lumea online este un spațiu în care fiecare afacere își etalează serviciile, se promovează, iar oamenii citesc despre acele lucruri care îi interesează și de care au nevoie.
Totuși spațiul în care o afacere se prezintă oricui îi „trece pragul” trebuie realizat cu cea mai mare atenție, cu profesionalism, de către o firmă specializată în web design și design grafic. Când nu știi ce să ceri și la ce să te aștepți, citește online înainte să dai banii pe ceva ce nu ți se potrivește și nu te ajută cu nimic.
Ce conține un site de prezentare?
În primul rând orice afacere are nevoie de un design de site relevant pentru activitatea sau profilul companiei. Setul de culori folosit este extrem de important deoarece poate atrage sau respinge vizitatorii.
Apoi orice firmă de orice mărime are nevoie de un logo original care să o scoată din mulțime și care să rămână în mintea celor care îl văd. Oamenii trebuie să facă o asociere clară a logo-ului cu brandul și numele produselor. De exemplu, oricine vede o panteră desenată în culoarea albă știe că vorbim despre firma de încălțăminte și îmbrăcăminte Puma. Atât de memorabilă a ajuns firma datorită unei reclame bine țintite și a logo-ului său.
Mai mult, site-ul trebuie să conțină un meniu cu butoane care duc la diferite pagini ale site-ului. Tot conținutul trebuie organizat pe pagini, etichete și categorii pentru ca utilizatorii să navigheze ușor și să găsească repede ceea ce caută. Cel care va crea meniul trebuie să aibă grijă să nu pună mai mult de 5 pagini deoarece acestea obosesc utilizatorii și arată învechit. Vechile site-uri au meniuri care nu încap pe ecran.
Orice firmă care dorește o comunicare bilaterală cu clienții și consumatorii săi le va pune la dispoziție acestora cel puțin o linie telefonică. La capătul firului trebuie ca o persoană să răspundă în timpul orelor de program afișate pe site sau nonstop, după caz.
De asemenea, pentru a adăuga puțin dinamism site-ului, atașează un slider cu imagini pe pagina de Homepage. Pozele trebuie să fie de înaltă calitate și să fie reprezentative pentru tipul de activitate desfășurat. De obicei se poziționează în partea de sus a site-ului pentru a fi cât mai vizibil.
Un alt element extrem de important pentru orice site din orice industrie este pagina „Despre noi/Abous us” unde trebuie ca firma să fie cât mai bine descrisă. Aici se vor găsi informații despre activitatea firmei, istoric, misiune, viziune, valori, echipă, etc.
O altă pagină importantă este cea legată de „servicii”. Aici vor fi prezentate serviciile oferite de firmă, dar și tarifele percepute. Pentru utilizatori aceasta poate fi cea mai importantă pagină și cea care le oferă cele mai utile informații. Încă o pagină de mare utilitate este cea de contact unde se afișează adresa poștală a firmei, sediul social și datele firmei, adresa de email sau un formular de contact, un număr de telefon, o persoană de contact și orice alte informații consideră webmasterul relevante pentru vizitatorii site-ului. Uneori aici mai este afișată harta sediului firmei.
Unii webmasteri adaugă pe site și o pagină de „Testimoniale” pentru a-și crește nivelul credibilității în fața persoanelor noi care intră pe site. Aici foști clienți își expun părerea despre serviciile oferite de firmă.