Lumea online-ului are milioane de site-uri, unele mai faimoase decât celelalte. Se vorbește despre un număr de un miliard de site-uri disponibile online, chiar dacă nu toate sunt actualizate sau încă active. Unele sunt mai intens vizitate și oamenii revin cu drag, pe când pe la alții nu trece nimeni. Internetul este un mediu atât de fluid și de schimbător încât reputația unui site se poate schimba de la o zi la alta. Orice firmă, indiferent dacă își desfășoară activitatea în mediul online sau offline are nevoie de un site de succes.

De ce unele site-uri au succes și altele nu? Pentru că unii webmasteri știu lucruri pe care ceilalți nu le știu. Există câteva trucuri care deosebesc un site de succes de un eșec lamentabil, iar în acest articol vom vorbi fix despre acest lucru.

Site-urile au avansat de la text și date de contact la medii virtuale în care vizitatorul sau utilizatorul are parte de o întreagă experiență compusă din mult mai multe lucruri. Implicit aceste lucruri înseamnă mult mai multă muncă din partea web desginerului și dezvoltatorului de site-uri. Cu cât un site este mai complex cu atât mai multe ore au fost investite în crearea, modificarea și îmbunătățirea lui.

Ce aduce succesul unui site?

  • Un design atrăgător

Designul este primul element care diferențiază un site de succes de altul mai puțin de succes, iar oamenii în general sunt atrași de tot ce înseamnă vizual. Mai mult decât imagini, designul este cel care îmbină elemente utile cu lucruri estetice. Pentru ca utilizatorul să găsească tot ce caută designul trebuie să fie modern, dar simplu și ușor de folosit.

  • Un site receptiv

Indiferent de dispozitivul de pe care este accesat, site-ul trebuie să răspundă la comenzile utilizatorului la fel de repede și fără efort din partea acestuia. Cele mai multe persoane intră pe site-uri de pe telefon, deci această variantă ar trebui să fie cel mai bine optimizată. O aplicație de smartphone nu ar strica nici ea. Un site care nu se adaptează din mers va pierde clienți valoroși. Un exemplu de site extrem de receptiv este VladCazino care le oferă utilizatorilor o experiență plăcută convingându-i să revină.

  • Experiența utilizatorului

Când creăm un website trebuie să ne gândim printre altele la experiența utilizatorului și cum să o facem mai bună, mai lină, pentru a-i câștiga loialitatea. Site-ul trebuie să îi ofere utilizatorului tot ce are nevoie, adică simplitate și un nivel înalt de interactivitate. Viteza de încărcare este la fel de importantă pentru un site și o viteză mică va alunga vizitatorii.

  • Conținut de bună calitate

Indiferent de tipul de site pe care îl ai conținutul trebuie să fie de calitate atât pentru paginile site-ului, cât și pentru secțiunea de blog. Designul sub formă de imagini este doar ambalajul, iar produsul în sine este conținutul. Acesta poate face vizitatorii să revină sau să uite numele site-ului.

  • Trafic

Deși toate celelalte cerințe pot fi atinse și site-ul să nu fie unul de succes, de fapt elementul care face diferența este nivelul traficului de pe site. Un site fără trafic nu valorează nimic și devine inutil în mediul online. Un magazin online are nevoie să fie descoperit de oameni înainte de a vinde produsele sau serviciile sale. Un site de prezentare a unei agenții de marketing, de exemplu, are nevoie de oameni care să intre și să citească informațiile de pe site înainte de a face o comandă sau o cerere de cotație de preț. La fel, un blog personal unde analize și opinii sunt postate în mod permanent este inutil și ne face să ne pierdem timpul dacă nu îl citește nimeni. Totul este realizat cu un scop, iar în mediul online lucrurile se împart între voluntariat și vânzări.

Pentru a crea un site pe care utilizatorii internetului să ajungă și apoi să revină, creatorii site-ului trebuie să fie atenți la toate aceste aspecte. De asemenea, fiecare element al site-ului trebuie creat și plasat cu cea mai mare atenție la detalii pentru ca întregul să fie unul unitar și armonios.